هفته بزرگداشت مقام معلم برمعلمان عزیز ایران زمین مبارک باد.

بِسمِ اللّهِ الرَّحمٰنِ الرَّحیٖم
هُوَ الَّذِی بَعَثَ فِی الْأُمِّیِّینَ رَسُولًا مِنْهُمْ یَتْلُو عَلَیْهِمْ آیَاتِهِ وَیُزَکِّیهِمْ وَیُعَلِّمُهُمُ الْکِتَابَ وَالْحِکْمَهَ وَإِنْ کَانُوا مِنْ قَبْلُ لَفِی ضَلَالٍ مُبِینٍ.                  

سوره جمعه آیه ۲

دوازدهم اردیبهشت ماه، سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری، روز بزرگداشت کسی نام‌گذاری شده است که امید و عشق به یادگیری و اندیشیدن را القا می‌کند و زندگی وآثارش همواره الهام‌بخش بوده و هست. وجودش سراسر عشق و محبت است و پایه‌گذار فرهنگ جامعه و پرورش‌دهنده نسل فرداهاست.

روز معلم، برای همه روز خاطره‌هاست و مرور درس زندگی و مهربانی است.معلم همانی است که الفبای زندگی و مهربانی را از آنان می‌آموزیم واین تجلی آموزش در وجود اوبه گونه ای است که همگان در دوران فراگیری بیماری کرونا شاهد خلق صحنه‌های زیبایی از تلاش و معرفت معلمان گران‌قدر و همدلی و همراهی این عزیزان در عرصه تعلیم و تربیت بوده اند. از این رو جامعه فرهیخته و قدرشناس، همیشه قدردان زحمات معلمان خواهد بود چنانکه امام سجاد (ع)  در این خصوص می‌فرمایند:
«حق معلم بر تو آن است که همواره با دید تعظیم و تکریم بر او بنگری و مجلس او را گرامی بداری».
به همین جهت به احترام معلم که از او دانش و هنر خوب بودن و خوب زندگی کردن را آموخته‌ایم، از جا به می‌خیزیم، دستان معلم را بوسه می‌زنیم و تلاش و فداکاری او را ارج می‌نهیم. معلم رکن اصلی نظام تعلیم و تربیت و تحول در نظام آموزشی است و آینده کشور و سربلندی ملت و تعالی جامعه در گرو احترام به معلم و توجه به آموزش است.
اینجانب هفته بزرگداشت مقام معلم را به تمامی معلمان و فرهنگیان گرامی در عرصه های مختلف تعلیم وتربیت تبریک عرض نموده و از درگاه الهی برای این عزیزان صحت،سلامتی و توفیق روزافزون  آرزو دارم.

حسن رحمان پور12 اردیبهشت1401

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید